Voor suggesties, verbeteringen of andere op- of aanmerkingen mail




Wil je in bovenstaande situatie op de gele bal richten dan kan dat op 2 manieren:
je klikt op de gele bal in het speelveld, of
je klikt op het gele balletje boven de speeltafel.



Wil je in bovenstaande situatie de rode bal onder een andere hoek aanspelen, dan kan dat op 3 manieren:
je klikt met de linker muis knop ergens in de reep, of
je sleept het zwarte puntje binnen de reep, of

je duwt de witte vizierbal naar links of naar rechts, afhankelijk van of je de bal recht van de rechter paarse streep hebt aangeklikt of links van de linker paarse streep.
Dit "duwen" geschiedt door de linker muis knop ingedrukt te houden en de muis te bewegen.


H staat voor herhalen. De ballen worden teruggezet naar de situatie vóór de laatste stoot.
Reset staat voor: Een geheel nieuwe partij beginnen. Terug naar de afstoot.
Hint geeft een suggestie voor de aanspeelhoek en de plaatsing van de keu op de witte bal.
Na deze suggestie zal een tweede keer dat Hint wordt aangeklikt de voorgestelde stoot worden uitgevoerd.
Demo geeft een demonstratie. De demo kun je stoppen door op de knop Stop te klikken.
Effect laat zien in de vizierbal waar je de witte bal moet raken voor een carambole (zwarte gebied), en waar als je een driebander wilt maken (rode gebied).
Hint (versie 2) Deze knop berekent bij benadering de beste manier om een zo groot mogelijke kans op een carambole te verkrijgen. De berkening duur minuten (een eeuwigheid). Dus heeft deze knop een beperkt nut.

Een suggestie voor een driebander krijg je door eerst de Hint knop te gebruiken en daarna de Effect knop.

De snelheid van de bal kun je bepalen door in het speelveld aan het muiswieltje te draaien.

Door binnen de cirkel van de vizierbal te klikken wordt een stoot uitgevoerd

De ballen kunnen ook met de hand verplaatst worden door de ballen met de rechter muisknop op te pakken.

Een losse band is mogelijk door de witte bal op de speeltafel aan te klikken, ingedrukt te houden en te slepen.